Укрзалізниця наразі розглядає можливість виходу на зовнішні ринки, до безпосередніх виробників, для закупівлі дизельного пального. Крім розширення кола постачальників, це дасть змогу зняти суттєвий тиск на внутрішні ціни в Україні, що часто має місце, коли компанія здійснює закупівлі дизеля. Адже Укрзалізниця споживає 10 % усього об’єму цього нафтопродукту, що реалізується сьогодні в Україні. Про це повідомив керівник компанії Євген Кравцов.

Для уникнення різких цінових коливань на внутрішньому ринку нафтопродуктів Укрзалізниця повинна мати зарубіжні альтернативні канали постачання, зокрема дизельного пального. Міжнародний ринок нафтопродуктів за визначенням є об’ємнішим, тому закупівля там будь-якого об’єму дизельного пального залізницею не впливатиме на рівень цін. «Фахівці зазначають, що ринок України справді може коливатися залежно від того, чи виходить Укрзалізниця з великими закупівлями. Це спонукає нас шукати майданчики, де наші обсяги не будуть такими визначальними. Таким є зовнішній ринок, де обертається суттєва кількість нафтопродуктів, відповідно наша закупівля навіть у 100 чи 200 тис. т не є настільки визначальною партією, щоб спричинити коливання ціни, як це наразі трапляється в Україні», — пояснив Євген Кравцов

За його словами, закупівлі безпосередньо у виробників на зовнішніх ринках дадуть змогу зменшити залежність від різноманітних суб’єктивних факторів та отримати найконкурентнішу ціну для такого гуртового покупця, як Укрзалізниця. Тому, зауважив голова правління товариства, робота в цьому напрямку, у тому числі з удосконалення закону про публічні закупівлі, є нагальною.

Євген Кравцов також нагадав, що Укрзалізниця завдяки запровадженню формульного ціноутворення вже більше року купує дизельне пальне за об’єктивно ринковими цінами. Це дозволяє компанії заощаджувати мільйони гривень.

Раніше повідомлялося, що за рік закупівель дизельного пального із застосуванням принципів формульної зміни ціни та з урахуванням котирувань Platts Укрзалізниця закупила 257 тис. т дизпального.