Укрзалізниця у вагонному сегменті наразі, за висновками Антимонопольного комітету України, не є монополістом. Перевізник перебуває в дерегульованому конкурентному середовищі й має надавати послуги з перевезення вантажів у власному рухомому складі за ринковими цінами. Про це повідомив державний секретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак на нараді, що пройшла під головуванням віце-прем’єр-міністра Володимира Кістіона в Кабінеті Міністрів України.

Андрій Галущак зауважив, що сьогодні в системі вантажних перевезень ще існують деякі проблеми, але вони системно вирішуються. «Рік тому ми запровадили в Укрзалізниці лібералізацію вагонної складової. Такий механізм, можливо, і не в ідеалі задовольняє ринок, але це спосіб, що дозволяє убезпечити його від корупції», — розповів він.

Питання закриття малодіяльних станцій неодноразово обговорювалося на нарадах у Міністерстві інфраструктури України і, на думку держсекретаря, має розглядатися в рамках Закону України «Про залізничний транспорт». «Ми наполягаємо на дотриманні механізму, передбаченого ст. 7 цього закону, що враховує інтереси підприємств і місцевих громад, для яких ці станції є бюджетоутворюючими, але за умови компенсацій витрат перевізнику, які він несе від утримання цих станцій та організації таких перевезень», — зауважив Андрій Галущак.

Раніше повідомлялося, що в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов запропонував альтернативу закриттю малодіяльних станцій, а саме механізм компенсації витрат перевізнику. Наразі обговорення питання щодо роботи малодіяльних станцій триває з Міністерством аграрної політики та продовольства України, профільними бізнес-асоціаціями, місцевою владою.

Також Андрій Галущак вважає, що наступні кроки з дерегуляції ринку залізничних перевезень, зокрема щодо інфраструктурної та тягової складових, мають бути збалансованими та забезпечувати ефективне функціонування галузі загалом і ПАТ «Укрзалізниця» зокрема.

У нараді під головуванням Володимира Кістіона також взяли участь народні депутати України, представники Антимонопольного комітету України, Державної фіскальної служби України, ПАТ «Укрзалізниця», ДП «Адміністрація морських портів України» та профільних асоціацій.