Організацію нового контейнерного сервісу Литва—Білорусь—Україна обговорили представники Укрзалізниці, Білоруської залізниці, Литовських залізниць та компаній «Containerships» (Україна), «Intermodal Container Service» (Литва) під час робочої зустрічі, що відбулася в Мінську. Передбачається, що вже найближчим часом учасники проекту мають узгодити технологію роботи нового сервісу, тарифи та графік руху, а наприкінці травня — підписати відповідну угоду щодо реалізації проекту.

За підсумками зустрічі, як повідомив директор операційний АТ «Укрзалізниця» Вячеслав Єрьомін, до 1 травня 2019 р. триватиме робота з підготовки підсумкового проекту угоди з організації нового контейнерного сервісу Литва—Білорусь—Україна, розроблятиметься технологія та графік руху поїзда. До 18 травня сторони планують розглянути можливість застосування для нового проекту тарифних умов, що діють у рамках поїзда «Вікінг». «Розраховуємо, що підсумкові документи за новим проектом контейнерного сервісу Литва—Білорусь—Україна будуть підписані під час проведення Міжнародного тижня з торгівлі і транспорту 29—31 травня 2019 р. в Одесі», — розповів Вячеслав Єрьомін.

Для впровадження нового контейнерного сервісу в сполученні Литва—Білорусь—Україна, Укрзалізниця, зокрема, пропонує використовувати технологію поїзда комбінованого транспорту «Вікінг», асоційованим оператором якого є литовська компанія «Intermodal Container Service».

«Поїзд «Вікінг» курсує з 2003 р. в рамках транспортного коридору Північ—Південь і зарекомендував себе як брендовий продукт зі своїм ім’ям, тарифною політикою та сервісом. Досвід, набутий під час організації перевезень цим поїздом, безумовно, стане надійним підґрунтям у реалізації нових проектів», — зазначив під час зустрічі директор Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков. Білоруська сторона пропонує реалізувати новий проект на території Білорусі через офіційного експедитора Білоруської залізниці — ДП «Білоруський транспортний логістичний центр». А представники української компанії «Containerships», яка є потужним логістичним оператором у Європі, зі свого боку висловили пропозицію організувати контейнерний сервіс у напрямку порту Клайпеда (станція Драугісте)—Київ (станція Бровари)/порт Одеса (станція Одеса-Порт (експ.).

Учасники робочої зустрічі, за словами представника Укрзалізниці, також обговорили періодичність і графік руху контейнерного поїзда в сполученні Литва—Білорусь—Україна. Зокрема, компанія «Intermodal Container Service» вбачає за доцільне на початковому етапі забезпечити роботу контейнерного сервісу з періодичністю одна пара поїздів на тиждень. Адже ідея сервісу полягає саме в регулярності контейнерних перевезень, курсуванні поїзда в повному складі (не менше 57 умовних вагонів) і дотриманні графіка руху поїздів.

Коментуючи подію, директор операційний Укрзалізниці підкреслив, що зараз компанія має стратегію розвитку контейнерних перевезень для доставки вантажів на великі відстані. І бачить у такому сервісі великий потенціал, оскільки він є більш конкурентоспроможним порівняно з автомобільним та іншими видами транспорту. «Залізничні контейнерні перевезення дають змогу збільшити вантажопотоки, переорієнтувати їх з інших видів транспорту, суттєво скоротити термін доставки вантажів та забезпечити регулярність перевезень», — зазначив Вячеслав Єрьомін.

Нагадаємо, днями Укрзалізниця запустила вже 19-й контейнерний поїзд — новий регулярний контейнерний поїзд до Польщі, який скоротив швидкість доставки контейнерів до кордону України з Польщею до 40 год замість кількох діб.