Історична подія у вагонобудуванні на базі потужностей Укрзалізниці: вперше компанія самостійно збудувала вагон для перевезення зерна та інших харчових сипких вантажів. Усі комплектуючі та матеріали — українського виробництва, окрім елементів гальмівного обладнання. Про це повідомив у Facebook голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Дослідний зразок моделі 19-6938 має більший об’єм за існуючі в Укрзалізниці зерновози — 120 м³, тоді як максимальний об’єм старих зерновозів — 94 м³.  За словами керівника Укрзалізниці, зерновоз нового зразка розробила та виготовила філія АТ «Укрзалізниця» «Панютинський вагоноремонтний завод», і після випробувань 17 квітня 2019 р. він отримав сертифікат відповідності вимогам технічних умов на його виготовлення. Конструкційна швидкість становить до 120 км/год. «Цей зерновоз нового зразка вже внесено у міжнародний класифікатор моделей вантажних вагонів та погоджено його використання у сполученні з країнами СНД та Балтії. Для Укрзалізниці це епохальна подія, адже ще ніколи компанія самостійно не будувала зерновози. І цього року ми спрямуємо фінансування для підготовки Панютинського заводу до серійного виробництва зерновозів цієї моделі», — розповів Євген Кравцов.

Голова правління АТ «Укрзалізниця» подякував конструкторам та експертам за роботу з розробки та виготовлення нового зерновоза й підготовки всієї необхідної документації. З його слів, збільшений об’єм нового вагона для перевезення зерна та сипких харчових продуктів (120 м³) має особливу вигоду для клієнтів, які перевозять шрот і насіння соняшника, адже дає змогу зекономити на маневрових роботах, прибиранні вагона та ін.

Як зазначив Євген Кравцов, наразі зерновози з таким об’ємом в Україні серійно будують лише два підприємства і Укрзалізниця готується розширити можливості українського ринку вагонобудування. Для імпортозаміщення в Україні необхідно налагодити виробництво гальмівного обладнання, а саме повітророзподільників.