За шість місяців 2018 р. поїзди далекого та приміського сполучення регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» перевезли 1 млн 235 тис. пасажирів пільгових категорій на суму 27 млн 761 тис. грн, з яких отримано компенсацію від міських та районних адміністрацій у розмірі 8 млн 213 тис. грн, або 29,6 % від нарахованої суми. При цьому компенсація за перевезення в поїздах далекого сполучення становить лише 6,8 % (460,1 тис. від 6 млн 722 тис. грн).

Вперше за останні три роки досягнуто порозуміння по місту Одеса, а саме підписано договір на 2018 р. та передбачено кошти на компенсацію з місцевого бюджету в розмірі 5 млн грн, які на сьогодні Одеська залізниця отримала в повному обсязі: у червні від адміністрації міста отримано 4 млн грн. і ще 1 млн грн надійшов на початку цього місяця. Втім, необхідна сума компенсації є значно вищою: за підсумками I півріччя 2018 року нарахована сума в розмірі 8 млн 7 тис. грн за перевезення пасажирів пільгових категорій в Одесі.

Загалом по Одеській області отримано 43,4 % компенсації (5 млн 462 тис. від 12 млн 599 тис. грн) за перевезення 476 тис. пасажирів-пільговиків. При цьому 5 млн 338 тис. від 9 млн 4 тис. грн (59,3 %) залізниця отримала компенсацію за перевезення 444 тис. пасажирів у приміському сполученні.

По Миколаївській області Одеська магістраль за перевезення 115 тис. пасажирів-пільговиків отримала 46,5 % компенсації (1 млн 269 тис. від 2 млн 732 тис. грн), з яких 105 тис. пасажирів перевезено в приміському сполученні, отримано компенсації 1 млн 116 тис. грн від 1 млн 948 тис. грн (57,3 %).

Найгірша ситуація за підсумками шести місяців 2018 р. склалася в Черкаській області, де регіональна філія отримала лише 4,2 % компенсації (241,3 тис. від 5 млн 738 тис. грн) за перевезення 334 тис. пасажирів пільгових категорій. Тут жодних коштів залізниця не отримала за перевезення пільговиків від адміністрацій міст Черкаси (за перевезення 134 тис. пасажирів на суму 2 млн 309 тис. грн), Сміла (за перевезення 89 тис. пасажирів на суму 1 млн 363 тис. грн), Умань (за перевезення 3,9 тис. пасажирів на суму 19,7 тис. грн), Ватутіно (за перевезення 7,9 тис. пасажирів на суму 204,1 тис. грн), а також Золотоніського, Драбівського, Городищенського, Звенигородського, Катеринопільского, Черкаського районів.

Крім того, низький відсоток компенсації по Херсонській області, де регіональна філія отримала лише 10,2 % компенсації (216,8 тис. грн від 2 млн 128 тис. грн) за перевезення 110,8 тис. пасажирів пільгових категорій. Від адміністрацій Олешківського, Білозірського, Високопільського, Бериславського, Каланчацького та Великоолександрівського районів не було отримано жодних коштів.

Що стосується інших регіонів, то загалом у Кіровоградській області поїздами філії далекого та приміського сполучення перевезено 142 тис. пасажирів пільгових категорій на суму 2 млн 915 тис. грн, з яких компенсовано 799 тис. грн (27,4 %); у Вінницькій — 52 тис. пасажирів на суму 1 млн 568 тис. грн, з яких компенсовано 223 тис. грн (14,2 %).

Таким чином, за підсумками шести місяців 2018 р. на Одеській залізниці найбільшу компенсацію від міських та районних держадміністрацій отримала Одеська дирекція залізничних перевезень (39,6 %, або 5 млн 712 тис. від 14 млн 409 тис. грн за перевезення 544 тис. пасажирів пільгових категорій у далекому та приміському сполученні), а найменшу — Шевченківська (8,2 %, або 547 тис. від 6 млн 700 тис. грн за перевезення 389 тис. пасажирів).