Недбалість користувачів вантажних вагонів завдає залізничній галузі фінансових збитків через необхідність відправляти вагони на позапланові ремонти та зменшення терміну експлуатації рухомого складу, а також призводить до втрати дефіцитного вантажного ресурсу.

За шість місяців на Придніпровській залізниці було виявлено 526 вантажних вагонів, пошкоджених користувачами, з яких 133 вагони отримали пошкодження через сходження з рейок.

Як і раніше, першість серед підприємств, де найчастіше отримують пошкодження вагони, утримує ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» (227 вагонів). У цьому списку є також ПАТ «Інтерпайп ДніпроВтормет» (54), ПАТ «Запоріжсталь» (52), ПАТ «ДМКД» (28) та ДП «Бердянський морський торговельний порт» (24).

У 2018 р. в 94 % випадків пошкоджень зазнавали піввагони — найзатребуваніший вантажовідправниками рухомий склад. Найчастіше відновлення потребували їхні кузови (59 %) та ходова частина (26 %).

Основними причинами пошкоджень вагонного парку (61 %) залишаються порушення чинних стандартів під час вивантаження, зокрема магнітною шайбою та грейфером.

Контролюючи збереження парку вантажних вагонів, у першому півріччі 2018 р. придніпровські залізничники провели 820 перевірок промислових підприємств та галузевих підрозділів. До усунення виявлених недоліків було заборонено роботу чотирьох вагоноперекидачів, рух 88 стрілочними переводами та 52 під’їзними коліями.