Місцеві органи влади за останні п’ять років недокомпенсували Укрзалізниці 1,4 млрд грн за перевезення пільгових категорій населення. За ці кошти перевізник міг би придбати три нові електропоїзди або сім дизель-поїздів. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Всього впродовж 2014—2018 рр. Укрзалізниця перевезла в приміському сполученні пільговиків на 1,9 млрд грн, а компенсовано компанії було тільки 25 % — 502 млн грн. Зокрема, лише минулоріч Укрзалізниця перевезла в приміському сполученні пільговиків на 389 млн грн, а компенсовано лише 88,6 млн грн — майже 20 %.

За словами керівника Укрзалізниці, залізничний транспорт продовжує виконувати соціальну функцію. Однак через низькі тарифи на перевезення пасажирів та відмову місцевих бюджетів від компенсації збитків Укрзалізниця зазнає колосальних втрат та не має змоги оновлювати цей сектор перевезень. «У питанні оновлення приміського рухомого складу нам необхідна тісна співпраця з місцевими органами влади. Півроку тому Європейський інвестиційний банк погодився інвестувати в ці перевезення. Було сформовано попередній проект, але на рівні місцевих органів влади він не знайшов підтримки, хоча саме вони є основними вигодоотримувачами від приміських залізничних перевезень. На сьогодні щодо цього проекту ми маємо лише попереднє погодження від Дніпра і Запоріжжя», — зазначив він.

Також він додав, що Укрзалізниця готова до різних форм співпраці з органами місцевої влади. «Наразі ведуться переговори з ЄІБ щодо виділення 100—200 млн євро на оновлення приміського рухомого складу. Наприклад, придбані за ці кошти електрички ми готові взяти в операційне управління. Але на місцях немає жодної зацікавленості в цьому. До речі, саме місцеві громади затверджують вартість проїзду в приміському залізничному транспорті. Тому якщо у них є зацікавленість, щоб ці перевезення були якісними, то необхідно діяти», — наголосив він.

Довідково

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про залізничний транспорт» з метою захисту інтересів окремих категорій громадян для пасажирських перевезень, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Витрати залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг. Повноваження стосовно виділення коштів на відшкодування втрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян делеговано органам місцевого самоврядування.