Меморандум щодо порозуміння в тарифоутворенні між бізнесом та ПАТ «Укрзалізниця» необхідно підписати не пізніше грудня

ПАТ «Укрзалізниця» стала краще виконувати свою функцію. Кожен крок до прогресу важливий, й його потрібно відмічати. Цей, напевно, найбільший на сьогодні об’єкт господарювання державної форми власності в Україні, стає все прозорішим та відкритішим, зокрема завдяки залученню міжнародних експертів.  Меморандум про порозуміння в питаннях регулювання тарифів на вантажні залізничні перевезення потрібен, щоб не задушити промисловість і разом з тим, не втратити залізницю. Вважаю, що підписати його необхідно не пізніше грудня цього року.

Одним із важливих завдань меморандуму про порозуміння є утворення дорадчого органу — Ради виробників. До її складу мають увійти, представники ПАТ «Укрзалізниця», що є виробником транспортної послуги, товаровиробники, які постачають залізниці свою продукцію та клієнти, які власне й користуються цією транспортною послугою. Регуляторна служба в умовах відсутності незалежного регулятора, наразі запропонувала свій майданчик, для роботи Ради Виробників.

На сьогодні маємо домовленості в стратегічному плані, щодо роботи даного дорадчого органу, який повинен підвищити взаєморозуміння учасників ринку залізничних перевезень. На мій погляд, це вкрай важливо для господарських відносин, бо залізниця все ж таки суб’єкт господарювання, а не орган влади. Отож завдання Ради виробників постійно й оперативно інформувати керівництво ПАТ «Укрзалізниця» про проблемні моменти в роботі компанії, які погіршують надану нею послугу. Також, це має бути інструментом для продуманої інвестиційної політики та протидії проявам корупції в державному товаристві. Цей експертний орган буде аналізуватиме ринок, аби згенерувати гармонійне економічно виважене рішення для його учасників.

Щодо формування тарифу на залізничні перевезення, то тут ще необхідно виписати тактичне рішення на найближчий період. У довготривалій перспективі, учасники дискусії погоджуються, що потрібен формульний підхід, але він має базуватися на основі досліджень незалежної консалтингової компанії. Вона, враховуючи європейські практики та українські реалії дасть рекомендації щодо тарифоутворення на вантажні перевезення залізницею. Чи буде підвищений тариф у наступному році – питання досить дискусійне й має вирішуватися в ході робочих засідань Ради виробників.