На лібералізацію ринку тяги потрібно не менше 10 років

На мій погляд, п’ятирічний період для лібералізації ринку тяги є замалим терміном. Тоді, коли підписувалась Угода з ЄС, ніхто не міг припустити, що військові дії в Україні продовжаться, частину території буде анексовано, а частина стане непідконтрольна ані Укрзалізниці, ані Уряду. Тому вважаю реальним терміном виконання вимог ЄС 10 років. До того ж подібні перетворення навіть у європейських країнах проходили приблизно за аналогічний період часу.

Вважаю за необхідне здійснити термінове проведення дерегуляції тарифів, таке ж, як у частині вагонної складової, і встановити вільне ринкове ціноутворення. Це дасть Укрзалізниці змогу оновлювати свій парк локомотивного складу, який сьогодні зношений на 90 % і більше. Лише після цього можна розпочинати лібералізацію локомотивної складової.

У результаті роботи щодо лібералізації повинні закінчитися, на мій погляд, тим, що це буде псевдовідкритий ринок. За умови, що будуть прозоро виписані складові тарифу, а локомотиви відповідатимуть наявним технічним вимогам Укрзалізниці. Нині національний перевізник не в змозі витрачати колосальні ресурси на сертифікацію інших локомотивів. Тож компаніям, які матимуть бажання інвестувати у цей ринок, не залишиться нічого іншого, як надати в лізинг Укрзалізниці свій тяговий рухомий склад. Тобто практично лібералізація ринку призведе до фінансового лізингу для приватних компаній у цій сфері.